Linus elfutna...

Kezdő, Linuxot használó lelki társaim! A célom, hogy megosszam veletek a tapasztalataimat, tippekkel, illetve segítséggel szolgáljak Nektek a kezdeti nehézségek leküzdésében.

Friss topikok

GRUB helyrerázása 2. - ha sehogyan sincs lehetőségünk dual boot-ra

2014.10.15. 17:22 | ZöldPard0n | Szólj hozzá!

Egyik kedves barátomnak raktam össze egy gépet, hasonlóan alakítottam ki a hardverek struktúráját, mint a saját gépemnél is, azaz került bele egy nagyobb kapacitású merevlemez, valamint egy ssd amit ketté osztottam, hogy legyen rajta windows és linux oprendszer egyaránt. Az egyszerűbbik utat választottam, hogy létrejöjjön a dual boot lehetősége, tehát először a windowst, majd a linuxot telepítettem, így automatikusan létre kellett volna jönnie a dual boot dolognak - de nem jött. Nem tudom biztosan mi lehetett a probléma, mert nálam is így működik a dolog, de betudtam annak, hogy uefis alaplapja van.

Először kissé primitív - ám de hatékony - módszerrel orvosoltam a problémát, és az itthoni boot konfigomból (/boot/grub/grub.cfg) másoltam át a windowshoz tartozó sorokat az ő konfigjába.
Viszont van ennél egy sokkal jobb megoldás is!

A Puppy Linux névre hallgató disztribúció meg van áldva egy bootloader telepítő alkalmazással, minek neve grub4dos. Ezt természetesen használhatjuk live rendszerről indítva. Fantasztikusan felismeri mind a linux, mind a windows oprendszert, valamint azt is testre szabhatjuk vele, hogy melyik legyen elől a listában.

Címkék: windows linux grub efi uefi Dual boot

A bejegyzés trackback címe:

https://linuselfutna.blog.hu/api/trackback/id/tr266795639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása